We willen wel maar toch doen we het niet

Ik wil wel maar toch doe ik het niet...

Ik heb deze week voor het eerst een HelloFresh Box thuis geleverd gekregen. Ik wilde het eens proberen omdat ik de laatste tijd met regelmaat zonder inspiratie in de supermarkt sta en geen idee heb wat ik moet koken. Het halen van de boodschappen kost me dan veel tijd en uiteindelijk kook ik iets wat ik vaker maak.

Op zo’n moment neem ik me weer voor om volgende keer beter voorbereid naar de supermarkt te gaan. Ik heb een hele rij kookboeken staan (ik ben vooral gek op de kookboeken van Ottolenghi) en kook met regelmaat iets uit het boek Simpel of Shelf Love. Maar ondanks mijn voornemen, wil ik wel maar toch doe ik het niet.

De HelloFresh box is daarin de uitvinding. Je hoeft niet na te denken over welke boodschappen je moet halen, je hoeft zelfs niet naar de supermarkt. De gerechten zijn simpel maar lekker en we eten deze week eens iets anders dan de gerechten die ik uit mijn hoofd ken.

Daarbij krijg ik mijn vriend nu ook gemakkelijker aan het koken, ik hoef hem alleen maar te vragen of hij de stappen uit het recept wil volgen, en voila, 35 min later staat het gerecht op tafel. Lekker makkelijk.

We moeten het blijkbaar makkelijk maken om ons gedrag te veranderen. 

En dat geldt ook voor reizigers. Zo lees ik in dit artikel, en dat is niet voor het eerst dat ik dit lees, toeristen willen graag duurzamer reizen maar veel doen dat nog niet.
Is het niet nodig dat we het makkelijker maken zoals HelloFresh dat doet? Er zou veel meer aanbod aan klimaatneutrale accommodaties moeten zijn als je het mij vraagt. Er is in iedergeval niet voldoende om aan de vraag van ’50% van de reizigers’ te voldoen. De voornemens kunnen er  dus wel hebben maar is het aanbod er ook?

Vorige
Vorige

Groen is het nieuwe goud